dimecres, 24 de juny de 2009

Flexitariana - dia 2 / Sopa de pèsols



Esmorzar

Ahir vaig comprar llet de soja en pols i he de dir que no m'agrada. NO-M'-AGRADA! Almenys, no com a substitutiu de la llet normal. El cafè amb llet era horroròs! Pero n'he posat a l'"smoothie" (que portava també suc de taronja, plàtan, síndria, gel i tres cullerades de flocs de civada) i mira... A mig matí m'he menjat quatre olives picants d'aperitiu.

Dinar

De primer volia provar aquesta sopa que tinc al llibre de la Nigella Lawson Nigella express. És de pèsols i pesto, i ara pensareu que sóc tonta, però no he caigut que el pesto porta formatge. Denuncieu-me si voleu a la polícia del veganisme, però que sabeu que segons els meus càlculs (i l'etiqueta del pesto), he consumit més o menys mitja culleradeta de postre de formatge. Considerem-ho una compensació pel faux pas del cafè amb llet. Hi he fet un parell de canvis, també, perquè no tenia llima -bé, tenir-ne, en tenia, però semblava la mòmia de Tutankamon- i perquè al paki d'abaix no he trobat cebes tendres.

Sopa de pèsols i pesto

Ingredients (per a dues raccions ben maques)

375 grams de pèsols congelats
4 escalunyes
1 rajolí de llimona
4 cullerades de pesto (si sou taaan estrictes, tritureu alfàbrega, oli i pinyons fins assolir les quatre cullerades i, bé, get a life...)
750 ml d'aigua
Sal

Poseu a bullir l'aigua en una olla més gran del que penseu que us farà falta. Mentre, netegeu les escalunyes però no les talleu ni res. Quan bulli, aboqueu-hi tots els ingredients menys el pesto, i deixeu-ho coure set minuts. Treieu-ho del foc, retireu les escalunyes, poseu-hi el pesto i tritureu-ho amb el pímer (per això calia una olla gran, per no esquitxar!). C'est fini. Podrieu colar-la, però a mi ja m'està bé que quedin micropells de pèsol.

Aquí he començat a pensar en els ingredients que tenia a casa i en quines gastronomies fan servir poca llet i ous, per veure què feien de segon plat. I m'han vingut al cap als meus amics Marga i Félix, que ara són a Israel, i als que imagino posant-se cecs de falafel i hummus. I he recordat que tenia falafels congelats, i que de les restes d'escalivada (i de pebrots de piquillo) que em quedaven a la nevera, en podia sortir quelcom amb aires orientals. Ho he barrejat amb unes nous, una mica de tahini i de tabasco, i el resultat final ha estat aquest:

Oi que no fa mala cara? Només m'hagués mancat tenir pites integrals a la nevera, però m'ho he menjat amb una llesca de pa. I de postre, més síndria i un té rooibos (al que no cal afegir llet, nye, nye, nye!).

Berenar

Un poma i uns nabius secs

Sopar

Com que no m'importava repetir de sopa, ja que emportar-se-la a la feina sempre és una conya marinera, m'he acabat la que quedava, i li he afegit els darrers retalls de pollastre a l'ast i formatge de cabra que rondaven a la nevera. Mentiria si no us digués que el formatge no la millorava encara més. Després, patata al forn amb cogombres en vinagre (rollo escandinau) i coca de Sant Joan.

6 comentaris:

Angus ha dit...

Qué buena pinta tienen los falafels!!!

Sara Maria ha dit...

La sopa de pèssols fa cara d'estar boníssima!!! A la llista!

deliciosa martha ha dit...

Mar, jo no bec mai llet. No em senta bé. Només vaig prendre la de la meva mare ;) En canvi dels formatges no em puc prescindir...que faria jo sense el Comté a la meva vida?!?!?!
Ara bé, si vols provar una llet que no sigui d'animal (jo la de soja tampoc me la puc beure) pots tastar la d'arròs (és la que beu la Dària) o la d'ametlles. Venen uns bricks petits, amm la qual cosa no és necessari que et compris el cartró gran.
Ara si, he de dir a favor de la llet de soja, que n'hi ha una que porta xocolata que està boníssima...no sé si el teu règim pot admetre-la, però un brick petitó si que el podries catar ;)
Petons guapa!!

sílvia ha dit...

Jo no he tastat mai la llet de soja en pols, però segur que la llet "normal" (líquida) és més bona. Pots tastar diferents marques fins que trobis la que més t'agrada, i fins i tot altres tipus de llet. La de civada és boníssima. Jo no bec cafè, però amb el te és molt bona :)

Per cert! El pesto es pot fer perfectament sense formatge, i queda igual de bo, no es nota ;)

minimontse ha dit...

Estic d'acord amb els suggeriments de llets vegetals, a mi la de soja tampoc m'agrada, trobo que "orxateja"...Sobre els batuts de soja amb xocolata...mmmm...n'hi ha de més líquids, o de densos, com xocolata desfeta, i son molt recomanables.
El pesto, sense formatge, es pot fer amb més fruits secs.
Ah! i tinc una recepta de "cocretes" vegetarianes que semblen de rostit de la iaia!

VINCENT ha dit...

Hola,

Su blog ha captado nuestra atención por la calidad de sus recetas.

Agradeceríamos que lo registre en Ptitchef.com para poder indexarlo.

Ptitchef es un directorio que referencia los mejores sitios web de
cocina. Cientos de blogs ya se han inscrito y disfrutan de Ptitchef
para darse a conocer.

Para suscribirse a Ptitchef vaya a
http://es.petitchef.com/?obj=front&action=site_ajout_form o en
http://es.petitchef.com y haga clic en "Anade tu blog " en la barra la
parte superior.

Atentamente,

Vincent